William Tai Malik

William Tai Malik

Tot i que li hauria agradat dedicar-se a la boxa professional, va pensar que el dibuix seria un camp encara molt més fàcil. Es va formar dins de la tradició cultural xinesa i fins als 14 anys, escolaritzat als jesuïtes, a Brussel·les, va aprendre a dibuixar els sants del calendari i els companys de l’escola.
En sortir de l’acadèmia de Belles Arts concep una breu història per a un relat curt de Tintin, Minuset, amb guió de Jean-Marie Brouyère i a partir de 1970 treballarà per a Spirou. En acabar una col·laboració amb les Belles Histoires de l’Oncle Paul, sobre un text de Maurice Rosy, s’associa de nou amb Jean-Marie Brouyère i emprèn un any més tard la sèrie Archie Cash, personatge d’acció a imatge de Charles Bronson, i comença seriosament en la professió.
Amb Brouyère i Terence concep igualment el díptic Blue Bird. A les edicions dels Archers realitza Johnny Paraguay, amb guió de Terence, entre el 1983 i el 1985; després, Chiwana, una sèrie parcialment prepublicada a Spirou (dos reculls, el 1984 i 1985). A partir del 1989, adapta Les Colonnes du ciel, abans de Bernard Clavel, a les edicions de Lefrancq.

Paral·lelament Malik fa carrera d’il·lustrador humorístic. Des del 1977, primer amb el seu propi guió i després a partir d’un text de Bom, dissenyarà Big Joe per a la revista Spirou. El 1982, per a Spirou-Album+, concep La Raque à mal, a partir d’un text de Benoist. Sempre per a Spirou animarà Cupidon amb Raoul Cauvin, a partir de 1988. L’autor realitza igualment les il·lustracions de la revista Schtroumpf, el 1989, i dins de Le Soir, el 1992.

Per a les edicions de Topgame i al costat de Daniel Kox, Louis-Michel Carpentier i Jidéhem participa en els reculls Chansons Cochonnes (tres volums de 1990 a 1993). El 1996, s’associarà amb l’humorista Stéphane Steeman per a la història Gertrude au pays des belges.

Quan el còmic li deixa temps lliure, Malik es dedica a la pintura, l’altra de les seves passions al costat de l’afició als rèptils i les aranyes.